Visszavásárlás

 

VISSZAVÁSÁRLÁS

      Többször felmerülő és rendszeresen visszatérő kérdés vásárlóink részéről, hogy a megmaradt, esetleg időközben szükségtelenné vált vagy rosszul választott termékeket visszavásároljuk-e?
A válaszunk minden esetben az, hogy nem. Ez vonatkozik a padlókra, parkettákra és azok kiegészítőire. Ennek természetesen oka van és erről vásárlóinkat előre tájékoztatjuk, továbbá ez az információ már a megrendelő lapon is szerepel. Üzletszabályzatunk szerint és a törvényi előírásnak megfelelően a megrendelés leadása után nem tudjuk visszavásárolni a megmaradt, vagy rosszul választott típusú, méretű, színű vagy egyéb okból feleslegessé vált termékeket, még hibátlan állapotban sem. Ennek megértéséhez a legfontosabb okokat pontokba szedtük.

A legfontosabb OKOK a teljesség igénye nélkül

1. A vásárló által megrendelt padlót és egyéb termékeket mi az importőrtől megvásároljuk, és ha azt a raktárából elszállítottuk már nem veszi vissza tőlünk. Ha külföldről, külön megrendelésre érkezik az áru, akkor már a megrendelés leadása után sem. Ennek oka az 5. 6. és 7.  pontban olvasható.

2. A visszavásárolt termékekre nincs raktári kapacitásunk. Mivel bemutató terem vagyunk, más parketta kiskereskedésekhez hasonlóan nem raktározunk árut. Az áru az importőrök raktáraiból érkezik boltunkba, ahol csak egy kis tranzit raktár van, melyben a megrendelt és beérkezett árut tudjuk mindössze néhány napig tárolni, de a korlátozott hely miatt a beszállításokat is megfelelően ütemeznünk kell. A nagyobb megrendeléseket az importőr raktárából szállítjuk ki a vásárló részére, vagy közvetlenül az importőrnél vehető át, ha erre lehetőséget biztosít.

3. Néhány éve lehetőséget biztosítottunk a visszavásárlásra, hogy ezzel is kedvezzünk a vásárlóinknak, de tapasztalataink szerint az így visszavásárolt termékek havonta több raklapnyi árut jelentenek számunkra, amit a korlátozott hely miatt nem tudunk tárolni, továbbá a visszahozott áru állapota sokszor nem volt megfelelő, ami sajnos néha csak az ismételt értékesítés után derült ki, ezért ezzel már nem kockáztatunk.

4. A visszahozott áru továbbértékesítése bizonytalan, mivel a több száz színből álló kollekciónkból van olyan termék, amiből csak egyszer vásárolnak, a padló kollekciók pedig 1-2 évente cserélődnek és az így raktáron maradt padlók eladhatatlanná válnak számunkra.

5. A visszahozott áru sokszor nincs megfelelő állapotban. Vásárlóink sokszor sérült, hiányos vagy szennyezet, esetleg csomagolás nélküli árut próbáltak visszahozni.

6. A raktárunkból kiadott, a vásárló által elszállított termékek szállítási és tárolási feltételei számunkra ismeretlenek, ezért az újra értékesítés alkalmával nem tudunk rá garanciát adni, vagy az esetleges értékesítés után adódó problémákért nem tudnánk felelősséget vállalni.

7. Minden vásárlónknak kizárólag új, garanciával rendelkező, raktári környezetben és megfelelő kondíciók mellett tárolt árut adunk ki.

Néhány gondolat

Volt már olyan vásárlónk aki jelezte, hogy az ismerősétől az “XY” barkácsáruházban vissza vették a megmaradt padlót. Ha ez így is történt, ennek oka, hogy a barkácsáruházakban mindössze 10-20 fajta szín található, melyeket raktáron tartanak és ezekből a színekből folyamatos az eladás, továbbá nagy cégről lévén szó, bevállalják az esetleges későbbi garanciális problémát és az ebből adódó veszteséget. Mi a vásárlóinkat kizárólag 100%-ban megbízható áruval szolgáljuk ki és nem tudjuk megtenni, hogy 600-700 fajta padlóból visszavásárolunk, mivel vannak színek melyekből csak egyszer történik eladás és a maradékot nem tudnánk a későbbiekben továbbértékesíteni.

Nem árt, ha valamennyi padló megmarad tartalékban. Rendszeresen tapasztaljuk, hogy javításhoz keresnek nálunk régen kifutott padlókat, mert beázott, elázott vagy megsérült a padló és javítani kellene, de sajnos ezek már nem beszerezhetők. Ilyen esetben nagyon jól jön, ha van tartalékban 1-2 m² padló és a sérült elemek egyszerűen kicserélhetők, nem kell az egész helyiségben a padlót kicserélni.

 

SBS Parketta© 2018 – Minden jog fenntartva.

Facebook